خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت برگزاری نمایشگاه نقاشی نورالهدی در نگارخانه صحن کوثر برپایی موکب توسط خدمه حرم حضرت رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟
سرخط خبرها

جشن ۲.۵ کیلومتری مشهدی‌ها در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها | «خوشا ملکی که سلطانش تو باشی» + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۶۶۹۸۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
جشن ۲.۵ کیلومتری مشهدی‌ها در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها | «خوشا ملکی که سلطانش تو باشی» + فیلم و تصاویر
به مناسبت فرارسیدن شام ولادت امام هشتم(ع)، جشن ۲.۵ کیلومتری مشهدی‌ها در خیابان امام رضا(ع) با برپایی ۳۰۰ موکب پذیرایی درحال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین بار سه‌شنبه دوم خردادماه بود که محسن داوری فرماندار مشهد در جلسه شورای اداری شهرستان به همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرد تا در جشن بزرگ شب ولادت امام رضا(ع) مشارکت فعال داشته باشند؛ جشن بزرگی که هر روز زمان می‌گذشت، نفس مشهدی‌ها را بیشتر در سینه حبس می‌کرد و مردم با هیجان و شور و نشاط، جزییات برنامه‌ریزی‌ برای برپایی موکب‌های پذیرایی، نورافشانی گسترده و گل‌آرایی خیابان امام رضا(ع) را در رسانه‌ها دنبال می‌کردند. اکنون از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه نهم خرداد و به مناسبت فرارسیدن شب ولادت امام رئوف، حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور و شادی بود تا «جشن بزرگ» مشهدی‌ها در سالروز ولادت ولی‌نعمت ایران، زینت‌بخش چهره شهر باشد.

روایت این لحظات خیابان امام رضا(ع)، روایت حضور پرشور مردانی با پیراهن‌های رنگارنگ بر تن و زنانی با لبخند برلب است که هرکدام با خانواده‌هایشان به جشن ولادت امام مهربانی‌ها آمده‌اند.

خیابان امام رضا(ع) را میتوان یکی از شاهراه‌های گذر تاریخ مشهد دانست؛ وجب به وجب این خیابان در سوگواره‌های باشکوه مشهدی‌ها در محرم گریسته و در آیین‌‌های پرسوز تشییع پیکر شهدا بر سر و سینه زده اما اکنون موسم شادی فرارسیده و بر همین اساس، «خیابان تهران» در گذرگاه دلدادگان امام هشتم، تصدیق عینی معنای خیابان امام رضا(ع) شده است.

همه آمده‌اند. میتوان به جرئت ادعا کرد که حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی در شب ولادت امام رئوف، چکیده و خلاصه همه مشهدالرضا(ع) است و آن‌هایی که شیرینی در دهان می‌گذارند و جرعه‌جرعه  شربت می‌نوشند، نماینده همه زائران و مجاورانی هستند که به یمن ولادت سلطان توس و در این ساعات باسعادت، کام‌شان را شیرین کرده‌اند.

به موازات موکب‌های پذیرایی، یکی دیگر از جذابیت‌های جشن ۲.۵ کیلومتری در خیابان امام رضا(ع)، غرفه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان است که در آنها سیره امام هشتم و فرهنگ رضوی را به شیوه‌ای هنرمندانه و با زبان طنز و بازی به کودکان آموزش داده می‌شود. در نهایت هرچه باشد، لبخند بر لبان پدرومادرها و شادی بی حد و حصر کودکان است که چهره متفاوتی به خیابان امام رضا(ع) بخشیده و شام ولادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را با حضور خانوادگی زائران و مشهدی‌ها و پذیرایی بیش از ۳۰۰ موکب، باشکوه‌تر از هر زمان رقم زده است.

تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر

رأس ساعت ۸ شب، خیل انبوه زائران و مجاورانی که در جشن ولادت امام مهربانی‌ها شادمان و شیرین‌کام بودند، دست ادب بر سینه گذاشتند و به پیشگاه هشتمین خورشید عالم‌تاب آسمان امامت و ولایت سلام گفتند. هشت دقیقه بعد، رأس ساعت ۲۰:۰۸ دقیقه، جشن عظیم نورافشانی و آتش‌بازی، آغاز شد تا در شام ولادت حضرت خورشید، آسمان مشهدالرضا (ع) همچون دل هر زائر و مجاور روشن باشد.

 
 
در جشن بزرگ امام رضایی‌ها همه پای کار بودند
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->